Olen jo pitkään lukenut muiden raskausajan blogeja ja nyt kun tämä tuli itselle ajankohtaiseksi niin päätin ryhtyä kirjoittamaan itsekkin. 

Olen 22 vuotias avovaimo keski-suomesta. Asustellaan miehen kanssa omakotitalossa vähän syrjäisemmällä seudulla. Mukana häärää myös kasa koiria. 

Tämä raskaus on vasta ihan alkutaipaleella. Sormet ja varpaat ristissä toivotaan, että kaikki menee hyvin ja pikkuinen pysyy matkassa tuonne elo-syyskuulle saakka. 

Positiivinen raskaustesti oli yllätys. Toki, sitä olin osannut odottaa mutta täytyy myöntää, ettei tätä raskautta suunniteltu. ;) Tein testin miehen ollessa töissä. Kädet tärisi, hikoilutti, minuutit tuntui ikuisuudelta. Kun ne kaksi viivaa siihen näyttöön ilmestyi niin multa pääsi itku. Onnenkyyneleet. Laitoin miehelle viestiä töihin ja siellä kuulemma samanlainen reaktio. :) Ihanaa, meistä tulee perhe! 

Mulla oli oireita jo ennen testin tekemistä. Niistä osasin jo tuota testitulostakin arvella. Kipeät rinnat, pahoinvointi ja hurja väsymys joka vaan voimistuu päivä päivältä. Pahoinvointi on ollut ainakin vielä ihan siedettävää. Oksentanut olen kerran. Toivottavasti sen suhteen pääsisikin näin helpolla. Nukkua voisin kellon ympäri. Aamulla herätessä olo tuntuu pirteältä, mutta jo parin tunnin päästä meinaan nukahtaa pystyyn. Neljän tunnin päiväunienkin jälkeen pystyn nukkumaan kevyesti seuraavana yönä 12 tuntia. Ennen en edes osannut nukkua päiväunia. :D

Varasin ensimmäisen neuvola-ajan. Neuvolatäti vaikutti hurjan mukavalta ja ensimmäinen aika varattiin parin viikon päähän. Sillon mennään rv 9. Miten mä jaksan odottaa tuon kaksi viikkoa, että pääsen sinne!? 

Jatkossa täällä blogin puolella tullaan varmasti näkemään kuvia, hankintoja, kuulumisia, valitusta, hehkutusta, mielipiteitä ja asioita ihan laidasta laitaan. En ole päättänyt, haluanko esittäytyä blogin puolella tunnistettavasti. Se jää harkintaan. :)